3 steg: elsk en vanlig hverdag & håndter stress

Uncategorized Aug 17, 2021

Her har du 3 steg til et liv du elsker å våkne til - også de 8 timene du bruker på jobb daglig!

NUMMER 1: FYLL DAGENE MED DYP GLEDE OG MENING. 

Når hverdagen vår settes på pause får vi perspektiv på hva som betyr noe; om du har en jobb med mening, eller bare går på autopilot for å tjene nok penger og være en del av samfunnets mal og "alle andre."

   

Gi slipp på absolutt alt du tror har vært en sannhet for deg frem til nå, og gå inn i hva som virkelig betyr noe og gir deg glede dersom du hadde hatt 0 kroner på kontoen din. Er det noe du alltid snakker med vennene dine om? Noe de alltid spør deg om? Noe som virkelig engasjerer deg? En jobb du tenker på som en hobby? 
 
Eller det kan være så enkelt som at du føler på en dypere mening & glede når du klarer å være tilstedeværelse med mennesker som er viktig for deg.. Eller de gangene du klarer å sette energien din inn i en dypere takknemlighet for de små tingene i hverdagen.. 

    

Skriv ned og reflekter over hvor du må starte for å finne tilbake til den dype meningen med livet. Det kan f.eksempel være jobben din du må gjøre noen endringer i, noen du må ta en ærlig samtale med, utdanningen din, familie og relasjoner, venner eller kjæreste, forholdet til deg selv, ditt selvbilde, finne en dypere mening bak pengene dine etc.. 

NUMMER 2: HÅNDTERE OVERVELDELSE OG STRESS

Hver gang du kjenner deg overveldet eller stresset, få ned alle tanker og gjøremål på papir. Alt du kan gjøre noe med legger du inn i kalenderen din, resten kaster du.

Så minner du deg selv på at fremtiden og det som skjer om en halvtime, en dag eller om ett år kan du ikke gjøre noe med akkurat nå. Det som har skjedd i fortiden, for en halvtime siden, en dag siden eller 3 år siden kan du ikke gjøre noe med nå.

Det eneste du kan gjøre noe med er det som skjer akkurat her og nå. Så gi slipp på alle andre tanker og gjøremål i fremtiden og fortiden, og tillat deg å ha tilstedeværelse i det som skjer her og nå. 

NUMMER 3. MANIFESTERING.

Det kan være et av dine mest kraftfulle verktøy, eller ditt mest utfordrende om du bruker det feil. Hjernen vår klarer ikke alltid skille mellom hva som er en ekte realitet og det du forestiller deg eller leser om.

Hva du velger å "mate" hjernen din med når du står opp om morgenen kan sette grunnlaget for resten av dagen din fordi hjernen "nullstiller" seg om natten. Det er også derfor vi ofte behersker mer jobb og gjøremål om morgenen og dagen vs. om kvelden.

  

Med andre ord: starter du dagen med sosiale medier, drama eller nyheter, så kan det etterhvert bli en sannhet for deg.

Start heller dagen med noe som gir deg energi og klarhet, du kan f.eksempel skrive ned drømmer/ambisjoner/mål du har i nå-tid som om det allerede har skjedd.

Eller du kan se for deg hvor du er etter at du har gjort alt du ønsker å oppnå gjennom dagen. 

F. eksempel: På kvelden når jeg legger meg idag føler jeg dette... Og kjenner på dette...

- Hvilke følelser kjenner du på? Hvordan har du det fysisk og psykisk når du har trent, spist den sunne maten, vært produktiv og fått gjort unna det du skal etc..

    

Manifestering er også ting som du gjentar til deg selv så ofte at det blir en sannhet.

Du har kanskje hørt en gang i tiden at du er dum og ikke smart? Eller at du ikke ser bra ut, og siden du har hørt det noen ganger før så gjentar du det ubevisst til deg selv flere ganger daglig uten at du egentlig er klar over det?

- Og nå er det en sannhet for deg som du tenker at alle andre ser og tenker på når de prater med deg, selvom det ikke er sant. Bytt ut disse negative setningene med noe positivt som vil løfte deg opp, styrke ditt selvbilde og forhold til deg selv. Eller om det er noe helt annet du jobber med og ønsker å endre.

Lykke til, heier på deg ✨✨ 

- Celine

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.