CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

10 steg til Livsstilsendringer!

Oppdatert: mars 10

Jeg skal dele noen gode tips med deg nå som har hjulpet meg mye på veien til et liv med energi, drivkraft og klarhet i hverdagen. Håper det hjelper deg på veien, for her kommer de:

  • TIPS 1! Vær klar på hvilke ord du bruker, hver eneste dag. Det du velger å si til deg selv nok ganger blir en sannhet, og ofte har vi sagt ting hver dag hele livet som endrer måten vi håndterer ting på og generelt hvordan vi er og har det med oss selv. Ofte kan ordene og setningene vi velger å bruke bare være en unnskyldning for å ikke gjøre noe med selve problemet eller utfordringen. HER ER NOEN EKSEMPLER: - "Jeg er syk" kan du bytte ut med "kroppen min jobber med å heale seg nå, og jeg er på riktig spor fremover" - "Har ikke tid" kan du bytte ut med "jeg prioriterer dette" - "Trene for å bli tynn, for å se bra ut eller fordi jeg må." Bytt ut med "Jeg velger å trene idag fordi jeg fortjener energien, det gode humøret og produktiviteten det gir meg i etterkant" - "Er ikke like flink som hun, derfor kan ikke jeg følge drømmen min." Dette er sammenlikning og stopper deg fra å leve livet fullt ut. Bytt ut setningen med "Jeg og hun er forskjellige, men det er dette som gjør at jeg finner min unike vei som skiller meg fra mengden = suksess. Fordi jeg tør å være meg" - "Jeg spiser mat for å bli tynn, for å se bra ut." Bytt ut med "Jeg spiser dette måltidet for å få energi, for å være god rollemodell for barna mine, og for å føle meg bra! Jeg får renere hud og gløder på utsiden når jeg tar de sunne valgene"

  • Tips 2! Bytt ut betennelsesfremmende fettkilder med gode, sunne fettkilder. - Mindre av Omega 6 rik mat slik som: Rapsolje, sesamfrø olje/mel, linfrø, hemp, soya, mais, peanøttsmør, fritert mat, mykt smør - margarin osv. - Mer av kaldpresset oljer, mat fra bunnen av, økologisk kjøtt, Avokado, Olivenolje, Kokosolje, Meierismør, sjømat, bønner og linser. - Fettkildene som er nevnt over som er omega 6 rike tåler verken varme eller oksygen, og skal du bruke det bør du kun ha det på salater og annet uten å varmebehandle det, det gjelder også nøtter og frø. - Fin huskeregel: til steking kan du bruke meieri/røros smør eller kokosolje. Til baking på maks 160gr kan du bruke olivenolje og Rapsolje

  • TIPS 3! Legg deg og stå opp til cirka samme tid. Både for å skape en bedre hormonbalanse mellom stress og søvn, men også for å hjelpe deg inn i en dypere søvn og derfor mer overskudd på dagen - Mer om hvordan du kan få en dyp søvn og mer energi på dagen finner du HER

  • TIPS 4! Start dagen med et kaldt bad / fotbat/dusj og sollys, eksempel ta morgenrutinen din ute i solen. På kvelden har du mørkere belysning, og velg heller peis og levende lys. I tillegg kan det være en fin støtte med varm dusj/bad/fotbad før du legger deg. - Dette vil du gjøre for å biohacke kroppen din og hjelpe deg inn i hormonbalanse gjennom dagen (energien), og dyp søvn på natten

  • TIPS 5. Start dagen med egentid. Og det eneste du trenger er en blank notatblokk, sitronvann, kaffe eller te, og sett deg i en god krok. Så skriver du ned klare mål du har i livet ditt, drømmer, manifestere, noe du jobber mot...



  • TIPS 6! Følg hjertet og ikke samfunnets mal. Du lever bare 1 gang. Det du gjør nå, gir det deg energi og glede? - Selv studerte jeg noe jeg ikke trivdes med før og ble samtidig utmattet og syk på den tiden. Se hvordan du kan snu om negative hendelser i livet ditt, til styrke som drar deg fremover. Du kan lese min historie HER Noen tips til hva du kan gjøre for å tørre å gå etter drømmene dine, målene og ambisjonene du sitter med: - Gå til en god coach eller mental trener - Skriv ned 5 eller 10 ting du gjør idag som er ytre styrt og har en usunn påvirkning fra samfunnets mal og menneskene rundt deg. Kanskje du endrer personlighet rundt noen? Eller ikke tør å stå opp for deg selv og dine meninger? Eller bare antar at noen vil hate deg eller gjøre livet ditt verre enn det er om du følger drømmen din? Når du klarer å være sterk i deg selv får du respekten tilbake. Kanskje du går med klær pga gruppepress? Eller eier noe pga samfunnspress? Eller gjør ting du ikke liker? Henger med venner som ikke gir deg energi? - Selv ga jeg opp drømmen min gang på gang, så jeg vet hvordan det er. Men for hver gang jeg mistet det, dro jeg tilbake til coachen min å jobbet med selvutvikling og klarhet, frem til jeg klarte å stå stødig i det jeg trodde på og ønsket å gjøre. - HER kan du lese mer om hvordan jeg gikk fra utmattelse til energi og livsglede - Skriv ned: Hva er det verste som kan skje om du bryter mønsteret. Er det så ille?

  • TIPS 7. Sett grenser med mennesker /eventer/fester osv som skjer rundt deg. Tør å si nei. Når du har energi og gløder, så stråler du på utsiden og er en bedre venn / Kjæreste /familie

  • TIPS 8. Hold mobilen avskrudd den første timen du står opp og siste timen før du legger deg. Believe me, det gjør magi for sjelen, stressmestring og søvnen din.

  • TIPS 9. Gi deg selv en indre ro gjennom dagen med små steg: sett på alarm 1 gang i timen eller hver andre time, og gjør noe for sjelen og helsen din som en liten pause. - Det kan være noe så enkelt som å ta 4 dype pust, gjerne med eteriske oljer for å forsterke effekten av indre ro. - Eller gå en tur rundt bygget i frisk luft.

  • 10. Gå barbent, også på fjellturer (ikke asfalt.) Eller bruk jordingsmatte. Kan hjelpe deg med mer bakkekontakt i deg selv, og ikke minst for en indre ro og klarhet om du har mye tanker i hode. HER kan du lese mer om hvordan det er å gå barbent










#dårligselvbilde #funksjonellmedisin #dårligselvtillitutseende #dårligselvtillitogangst #sunnerelivsstil #sunnmat #følermegikkebranok #funksjonellmat #celineheldrup #matblogger #lavkarbomat



727 visninger

Siste innlegg

Se alle