CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

4 STEG sukkerfri detox plan

Oppdatert: jan. 4

Hatt en så fin jul, med været på vår side, blå himmel og sol. Norge på sitt beste <3 Julen ble også fylt med vin, søtt og tilsetningsstoffer, så nå føles det skikkelig deilig med en sukkerfri detox uke for å hjelpe kroppen av cravings. Det er ikke alltid det handler om viljestyrke, men faktisk kroppen som ikke er i balanse, og det er ikke din feil. En kropp i ubalanse kan være nok til at dårlige bakterier i tarmen roper etter sukker som gir deg avhengighet, eller hjernen som har aminosyre mangel og lurer deg til å tro du trenger akkurat det vi helst vil unngå.

4 STEG: 7 DAGER UTEN SUKKER


1. Bort med av sukker, inkludert raffinerte karbohydrater. Og inn med gladmat<3

  • Det er sukker i mye mer enn vi tror, så sjekk alltid ingrediensene. Unngå alt som slutter på «ose» slik som fruktose og maltose.

  • Unngå også naturlig sukker som honning, sirup, kokosnøtt sukker, brunt sukker, hvitt sukker, melasse, juice...

  • Pepsi Max og andre sukkerfrie varianter er heller ikke inkludert, og lurer du på hvorfor jeg ikke anbefaler dette kan du lese dette innlegget.

  • Raffinerte karbohydrater vil vi helst ikke ha, som ris, pasta, brød, chips, frokostblandinger..


2. Stabilisere blodsukkeret

  • Et ustabilt blodsukker gjør deg fort sulten og du kjenner deg kanskje igjen i dette? - Humørsvingninger - Behov for noe søtt, den typiske setningen «jeg trenger mat nå, hvis ikke så får jeg skikkelig lavt blodsukker.» - Energimangel en liten stund etter måltid, blir aldri helt mett etter et måltid og kan spise nesten non-stop..

  • Sørg for riktig næring som gjør kroppen din og deg glad <3 Nok fett og protein stabiliserer – fisk, fugl (kylling, egg..), kjøtt Grønnsaker, krydder, bær, nøtter, frø Kokosolje, olivenolje, avokado Ost, meieri smør, gresk yoghurt, ekte kremfløte Legg gjerne til uraffinerte karbohydrater som søtpotet, brun ris, quinoa, bønner.

  • Sørg for å bli mett og ikke gå rundt sulten. Det hjelper ikke å sulte deg, da vil du bare få et større behov for sukker. Og spiser du fersk mat du ser hva er så er det ingenting i veien for å bli mett. Kroppen sier ifra når den har fått i seg alle næringsstoffene den trenger for å balansere hormoner, signalstoffer...

  • Sørg for ekstra tilskudd. - Jeg bruker Slim & Sassy softgels, Kanel olje, Fenikkel olje og Grapefrukt oljen for å hjelpe meg til å stabilisere blodsukker, dempe søtsuget og metthetsfølelse. HER kan du bestille de, og oppskrift/protokoll på hvordan du skal bruke de til dette får du tilgang på som medlem i TeamHeldrup, oljegjengen <3 - Krom er et tilskudd du får kjøpt på helsekost som stabiliserer blodsukkeret, det kan være verdt å vurdere. - Bruk Ceylon kanel som du får på helsekost for å hjelpe deg å stabilisere blodsukkeret.

3. Støtt fordøyelsen

  • Bitterstern eller sitronvann - Bitterstern er bitterstoffer som er super mot fordøyelsesplager som oppblåst mage og forstoppelse. Den hjelper med å fordøye måltidene og ta opp alle næringsstoffene. Kjøpes på helsekost og tas til hvert måltid - Eller du kan ta sitronvann: halve glasset kaldt og halve varmt = lunkent vann. Skvis inn en halv fersk sitron. Drikkes på tom mage på morningen for støtte på avgiftning/rens og fordøyelsen.

  • Probiotika. Melkesyrebakterier som nærer fordøyelsen, fås på helsekost. Jeg bruker doTERRA PB Assist som inneholder både gode bakterier og prebiotika som mater bakteriene. Kan bestilles HER

  • Kraft er naturens skjønnhetsmiddel og gir virkelig en glede til magen og tarmene våres <3 Klarer du å drikke en kopp hver dag er det helt supert! Fås på www.dyrket.no eller du kan lage selv, oppskrift her. Jeg bruker alltid 1-2 dråper On Guard olje i kraft koppen for en god smake og immuneboost.

  • Jeg bruker også Digestzen roll on, smører på magen 3 g. daglig til måltid.


4. Drikk nok vann utenom måltid

  • Unngå å drikke til måltid fordi det gjør det vanskeligere for fordøyelsen å ta opp maten vi spiser, og kan gi deg oppblåst mage.

  • Men drikk utenom måltid, velg alltid vann som tørstedrikk.

  • Alternativer til burs og sukkerdrikker er: kombucha og vannkefir, smaker bedre enn brus spør du meg! Pluss at det støtter fordøyelsen med levende bakterier. Kjøpes på helsekost eller du kan lage selv.

  • Er du brusavhengig? Da er også farris en god erstatter. Jeg tar alltid i noen dråper eterisk olje som Lime, Sitron og Tangerine blandet med baseolje, super godt!

Noen ekstra tips...

  • DETOX SALATEN FINNER DU HER

  • DETOX MED TØRRBØRSTING OG GRAPEFRUKT FINNER DU HER

  • DETOXENDE GREENS MORGEN FINNER DU HER

  • CELINE'S SUPERSMOOTHIE HER




#doterra #7dager #natur #eteriskeoljer #1uke #ernæring #stegforsteg #4steg #tunsberg #detox #sukkerfri #kur #detoxplan #kosthold #lavkarbo #sunn #naturlig #blodsukker #lavkarbo #keto #søtsug #oppskrift

317 visninger

1/1

Om meg

Jeg heter Celine Heldrup og er ernæringsterapeut og veileder i eteriske oljer

Jeg har et brennende ønske om at du skal føle deg fantastisk i kroppen din, og se viktigheten av og forstå "hvor lite" som skal til for at du skal få det livet du fortjener med en helse som fungerer optimalt med et renere liv, bort med giftstoffer, mat fra bunnen av, naturen..  En holistisk livsstil! 

Jeg hjelper deg gjennom stegene til en naturlig livsstil med næringsrik, mettende mat og tankemønster i spissen som avgjørende faktorer for at du skal være på topp og tørre å stå for den du er, og løsrive deg fra samfunnets mal så du virkelig klarer å kjenne på hvilket kosthold og helheten som passer akkurat deg og din kropp .

 

Jeg har selv vært på min egen reise med angst, utmattelse & hashimoto. Du kan lese historien min HER

Klem Celine 

©2019 by CelineHeldrup. Proudly created with Wix.com