CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

4 STEG sukkerfri detox plan

Oppdatert: 4. jan. 2020

Hatt en så fin jul, med været på vår side, blå himmel og sol. Norge på sitt beste <3 Julen ble også fylt med vin, søtt og tilsetningsstoffer, så nå føles det skikkelig deilig med en sukkerfri detox uke for å hjelpe kroppen av cravings. Det er ikke alltid det handler om viljestyrke, men faktisk kroppen som ikke er i balanse, og det er ikke din feil. En kropp i ubalanse kan være nok til at dårlige bakterier i tarmen roper etter sukker som gir deg avhengighet, eller hjernen som har aminosyre mangel og lurer deg til å tro du trenger akkurat det vi helst vil unngå.

4 STEG: 7 DAGER UTEN SUKKER


1. Bort med av sukker, inkludert raffinerte karbohydrater. Og inn med gladmat<3

  • Det er sukker i mye mer enn vi tror, så sjekk alltid ingrediensene. Unngå alt som slutter på «ose» slik som fruktose og maltose.

  • Unngå også naturlig sukker som honning, sirup, kokosnøtt sukker, brunt sukker, hvitt sukker, melasse, juice...

  • Pepsi Max og andre sukkerfrie varianter er heller ikke inkludert, og lurer du på hvorfor jeg ikke anbefaler dette kan du lese dette innlegget.

  • Raffinerte karbohydrater vil vi helst ikke ha, som ris, pasta, brød, chips, frokostblandinger..


2. Stabilisere blodsukkeret

  • Et ustabilt blodsukker gjør deg fort sulten og du kjenner deg kanskje igjen i dette? - Humørsvingninger - Behov for noe søtt, den typiske setningen «jeg trenger mat nå, hvis ikke så får jeg skikkelig lavt blodsukker.» - Energimangel en liten stund etter måltid, blir aldri helt mett etter et måltid og kan spise nesten non-stop..

  • Sørg for riktig næring som gjør kroppen din og deg glad <3 Nok fett og protein stabiliserer – fisk, fugl (kylling, egg..), kjøtt Grønnsaker, krydder, bær, nøtter, frø Kokosolje, olivenolje, avokado Ost, meieri smør, gresk yoghurt, ekte kremfløte Legg gjerne til uraffinerte karbohydrater som søtpotet, brun ris, quinoa, bønner.

  • Sørg for å bli mett og ikke gå rundt sulten. Det hjelper ikke å sulte deg, da vil du bare få et større behov for sukker. Og spiser du fersk mat du ser hva er så er det ingenting i veien for å bli mett. Kroppen sier ifra når den har fått i seg alle næringsstoffene den trenger for å balansere hormoner, signalstoffer...

  • Sørg for ekstra tilskudd. - Jeg bruker Slim & Sassy softgels, Kanel olje, Fenikkel olje og Grapefrukt oljen for å hjelpe meg til å stabilisere blodsukker, dempe søtsuget og metthetsfølelse. HER kan du bestille de, og oppskrift/protokoll på hvordan du skal bruke de til dette får du tilgang på som medlem i TeamHeldrup, oljegjengen <3 - Krom er et tilskudd du får kjøpt på helsekost som stabiliserer blodsukkeret, det kan være verdt å vurdere. - Bruk Ceylon kanel som du får på helsekost for å hjelpe deg å stabilisere blodsukkeret.

3. Støtt fordøyelsen

  • Bitterstern eller sitronvann - Bitterstern er bitterstoffer som er super mot fordøyelsesplager som oppblåst mage og forstoppelse. Den hjelper med å fordøye måltidene og ta opp alle næringsstoffene. Kjøpes på helsekost og tas til hvert måltid - Eller du kan ta sitronvann: halve glasset kaldt og halve varmt = lunkent vann. Skvis inn en halv fersk sitron. Drikkes på tom mage på morningen for støtte på avgiftning/rens og fordøyelsen.

  • Probiotika. Melkesyrebakterier som nærer fordøyelsen, fås på helsekost. Jeg bruker doTERRA PB Assist som inneholder både gode bakterier og prebiotika som mater bakteriene. Kan bestilles HER

  • Kraft er naturens skjønnhetsmiddel og gir virkelig en glede til magen og tarmene våres <3 Klarer du å drikke en kopp hver dag er det helt supert! Fås på www.dyrket.no eller du kan lage selv, oppskrift her. Jeg bruker alltid 1-2 dråper On Guard olje i kraft koppen for en god smake og immuneboost.

  • Jeg bruker også Digestzen roll on, smører på magen 3 g. daglig til måltid.


4. Drikk nok vann utenom måltid

  • Unngå å drikke til måltid fordi det gjør det vanskeligere for fordøyelsen å ta opp maten vi spiser, og kan gi deg oppblåst mage.

  • Men drikk utenom måltid, velg alltid vann som tørstedrikk.

  • Alternativer til burs og sukkerdrikker er: kombucha og vannkefir, smaker bedre enn brus spør du meg! Pluss at det støtter fordøyelsen med levende bakterier. Kjøpes på helsekost eller du kan lage selv.

  • Er du brusavhengig? Da er også farris en god erstatter. Jeg tar alltid i noen dråper eterisk olje som Lime, Sitron og Tangerine blandet med baseolje, super godt!

Noen ekstra tips...

  • DETOX SALATEN FINNER DU HER

  • DETOX MED TØRRBØRSTING OG GRAPEFRUKT FINNER DU HER

  • DETOXENDE GREENS MORGEN FINNER DU HER

  • CELINE'S SUPERSMOOTHIE HER




#doterra #7dager #natur #eteriskeoljer #1uke #ernæring #stegforsteg #4steg #tunsberg #detox #sukkerfri #kur #detoxplan #kosthold #lavkarbo #sunn #naturlig #blodsukker #lavkarbo #keto #søtsug #oppskrift

382 visninger

Siste innlegg

Se alle