CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

9 steg du vil lære deg hvis du er sensitiv

Oppdatert: mars 10

Å være sensitiv er en så vakker gave, og det betyr mest sannsynlig at du enser mye rundt deg. Du merker kanskje humøret til de rundt deg, du vet hvordan de har det, du forstår fort hvordan en person er og tenker i øyeblikket. Og det syns jeg er veldig vakkert men det kan også ta mye av energien din.


Før gjorde det meg sliten og jeg følte at jeg plutselig kunne ta over humøret til mine nærmeste - enten om det var et godt humør eller om det var en som hadde en dårlig dag, så tok jeg det til meg og det gjorde meg veldig, veldig sliten! Men her har jeg 9 steg til deg! Sensitivitet som en positiv egenskap, og som gir deg energi fremfor å tappe deg for det. 


1. Finn styrken i naturen. Det som er levende. Sett deg inntil et tre, den har en enorm kraft og energi i seg. Fordi du er ekstra sensitiv betyr det også at du kan oppleve en ekstra kraft/energi i det som er helt naturlig og levende. Både naturen, men også med maten du spiser- derfor er du nok mer sensitiv til mat som ikke er av rene råvarer. Når du trenger å hente energi og svar så finner du det i naturen, helst alene uten andre mennesker som kan påvirke energien og tankemønsteret ditt. Se alltid løsninger på hvordan du kan jobbe i naturen eller nærmest mulig den, fremfor å være hjemme/kontor/universitetet/skole etc.


2. Mediter ved å sitte inntil et tre i skogen et sted, eller i en park. Min beste meditasjon er å puste, høre lyden av sjøen, fuglene og naturen rundt meg. Dvs. koble deg av sosiale medier og mennesker, og bare ha fokus på tilstedeværelse i naturen, smil og som jeg sa- pust.


3. Gå barbent, du vet jeg elsker dette om du har fulgt meg lenge! MAGISK, bare husk å gå barbent i naturen og ikke på asfalten - det vil ikke ha noe hensikt. Å gå barbent vil hjelpe deg å jorde + få energien gjennom hele kroppen din, også føttene dine.


4. Finn en god coach. Jeg vet helt ærlig ikke hvor jeg hadde vært idag uten coachen min, hun har virkelig guidet meg i riktig retning når jeg er overveldet eller trenger ekstra support for å komme meg på rett spor.


5. I hjertet ditt, kjenn godt etter. Hva fyller hjertet ditt? Hva kan du finne i din ekte lykke som ikke er materialistisk, penger eller påvirket av andre mennesker rundt deg? Naturen, kjærlighet, dyrene, luften, maten, gode mennesker du møter på veien, jobben din... Å få klarhet i dette kan gi det ny styrke og energi. Skriv ned hva som er viktig for deg, den som gjør at du har like mye kjærlighet i deg selvom du har 0 kr på kontoen. Og ta action - gjør noe fra den listen hver dag.

ANDRE TING DU KANSKJE VIL LIKE


6. Dype samtaler med noen som løfter deg, ring en person som dukker opp i hode ditt - det trenger ikke være en du kjenner godt, men følg intuisjonen din så skal du se at det var helt riktig å ringe akkurat henne, kanskje din nye sjelevenn.


7. Du trenger ikke å bli frustrert, overveldet, redd etc. når du kjenner at hode ditt er kaos eller du ikke klarer å finne den dype gleden i livet. Da er det kanskje viktigere enn noen gang for deg å heller ha fokus på å få den energien ned i hele kroppen din med å jorde deg: som å gå barbent, meditere, yoga.. Stol på at universet har en plan for deg og at ting vil falle på plass etterhvert som dagene går, istedenfor å panisk lete etter svar. Vær åpen for at signalene som guider deg i riktig retning kan være fra personer som sier noe rundt deg, eller tanker og svar som dukker opp i hode ditt. Når du kommer inn i disse periodene er det vanlig å kjenne på tomhet, men dette kan det hende du har behov for fordi du er i en tid der du legger fra deg belastninger og people-pleasing for å starte et nytt kapittel. Jeg ser på tomheten som en måte å starte på nytt, og vet at det vil være en tid jeg må lade batteriene, for så å få passion + energien tilbake.


8. Forsterk det du allerede jobber ved å bruke krystaller, Eteriske oljer eller andre verktøy. Jeg bruker oljene som On Guard, Frankincense, Rose, Forgive, Balance og Siberian Fir. 


9. Kjenn etter hva slags kosthold du har behov for akkurat nå. Er du i en periode hvor du kjenner på mye uro eller følelser fra de rundt deg er det kanskje lettere og mer fargerik mat som grønnsaker, bær etc som du craver etter, for å ikke belaste kroppen for mye når du allerede jobber med noen heftige energier. Eller craver du mer etter tung mat nå? Kjenn etter så ligger svaret i deg. Og vær obs på sukker, raffinert mat og gluten, du er mest sannsynlig veldig følsom for dette og vil påvirke deg inn i ubalanser.


Du kan høre hele podcast episoden HER 

#høysensitiv #hypersensitivpersonlighet #særligsensitiv #høysensitivutbrent #høysensitivangst #høysensitivtest #høysensitivstyrke #sensitivperson #sensitivitet #hvordanlevesomhøysensitiv #hvordanblimindrehøysensitiv #hvordanfådiagnosenhøysensitiv #høysensitivperson #spirituellperson #spirituellutvikling #spirituellopplevelse #ernæringsterapeututdannelse #meditasjonspute #naurensegenverdi #naurenskretsløp #naturensverden


1,131 visninger

Siste innlegg

Se alle