CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

Mettende, rå proteinkuler

Oppdatert: mars 10

Digge, blodsukkervennlige proteinkuler du kan ha til både hverdags, etter trening og kos!

Her har jeg i hovedsak brukt tørket Quinoa og Hamp frø som proteinkilde. Hemp er spesielt rik proteiner og passer ypperlig etter trening. Disse er mektige og mettende kuler, som også er fulle av næring – spesielt antioksidanter. Kokosoljen og smøret holder energien stabil og metter.


13 RÅ PROTEINKULER


♥ 45g kokosolje ♥ 45g meieri smør ♥ 25g økologiske havregryn (lettkokte) ♥ 1 1/2 ss. rå kakao (kjøpes på helsekost ♥ 15 myke dadler (jeg brukte store økologiske dadler fra Coop) ♥ 1 klype salt ♥ 20g Quinoaflak fra SanaBona (de har en egen hylle på Coop) ♥ 20g avskallet Hamp frø

- Smelt kokosolje og smør i en kjele.

- Ha i dadler, kakao, salt, havregryn, smeltet smør og kokosolje i en smoothie blender.

- Mikses sammen til en myk masse.

- Ha hele blandingen i en skål.

- Bland Quinoa og Hamp frø sammen med resten av blandingen.

- Jeg mikset det sammen med hendene mine.

- Nå skal det være en fast masse som du kan rulle sammen til 13 små proteinkuler.

Rull kulene inn i Hamp frø og Quinoa


#proteinkuler #proteinbar #ettertrening #oppskrift #ketokuler #lavkarbokuler #sjokoladekuler #glutenfriråkuler #melkefrikuler #treningssnacks #råproteinkuler #sunnsnacks #lavkarbomellommåltid

113 visninger