CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

En smoothie til deg på farten

Jeg har litt dilla på smoothie for tiden, det er jo sånn som går i perioder. Her har dere en enkel oppskrift som jeg bruker til både frokost og lunsj!

Den inneholder linfrø proppfull av omega 3. VIKTIG: ikke kjøp knuste linfrø, omega 3 tåler verken lys, varme eller oksygen og vil derfor være ødelagt/harsknet når du kjøper dem knuste. Harsknet fett kan blant annet trigge til oksidativt stress i kroppen. Det vil også ødelegge omega 3 sin gunstige virkning i kroppen.

Kjøp derimot hele linfrø som du knuser rett før du skal spise det (her knuses de i blenderen). Chiafrø er også en god omega 3 kilde, men det er lurt å legge de i en skål med vann i kjøleskapet dagen før. Da vil de bli større og få en geleaktig konsistens som er super for fordøyelsen, og den vil ikke suge opp vann og næring som kroppen trenger selv.


DETTE TRENGER DU


♥ 250g blåbær ♥ 1 neve linfrø ♥ 300 ml. økologisk kokosmelk (kjøpes på coop, eller «uten tilsetningsstoffer» på Rema 1000) ♥ 2 ss. Kollagen (kjøpes HER) – kan sløyfes ♥ 4 ss. MCT olje (kjøpes på helsekost butikker) ♥ 2 rå egg

Miks sammen i en blender, og så enkelt var det!

♥ Toppes med chiafrø, linfrø og bær


#sunnsmoothie #smoothieutenjuice #smoothielavkarbo #smoothiepåfarten #smoothieforvekt #melkefrismoothie #blodsukkervennligsmoothie

59 visninger

Siste innlegg

Se alle

©2019 by CelineHeldrup. Proudly created with Wix.com