CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

En smoothie til deg på farten

Oppdatert: mars 10

Her har dere en enkel oppskrift som jeg bruker til både frokost og lunsj!

VIKTIG: ikke kjøp knuste linfrø, omega 3 tåler verken lys, varme eller oksygen og vil derfor være ødelagt/harsknet når du kjøper dem knuste. Harsknet fett kan blant annet trigge til oksidativt stress i kroppen. Det kan også ødelegge omega 3 sin gunstige virkning i kroppen.

Kjøp derimot hele linfrø som du knuser rett før du skal spise det (her knuses de i blenderen).


Chiafrø er også en god omega 3 kilde, men det er lurt å legge de i en skål med vann i kjøleskapet dagen før. Da vil de bli større og få en geleaktig konsistens som er supert for fordøyelsen, og den vil ikke suge opp vann og næring som kroppen trenger selv.


DETTE TRENGER DU


♥ 250g blåbær ♥ 1 neve linfrø ♥ 300 ml. Plantemelk (kokosmelk, mandelmelk..) ♥ 2 ss. Kollagen (kjøpes HER) – kan sløyfes ♥ 4 ss. MCT olje (kjøpes på helsekost butikker) ♥ 2 rå egg

Miks sammen i en blender, og så enkelt var det!

♥ Toppes med chiafrø, linfrø og bær


#sunnsmoothie #smoothieutenjuice #smoothielavkarbo #smoothiepåfarten #smoothieforvekt #melkefrismoothie #blodsukkervennligsmoothie

63 visninger

Siste innlegg

Se alle