CelineHeldrup

Fyll deg selv med.. 

Egenkjærlighet

Selvutvikling 

Rent kosthold

Eteriske oljer

Livsstilsendringer & rutiner

  • CelineHeldrup

Tips & triks for et Søvn-Vorspiel!


Jepp, du leste riktig! Dette har blitt min løsning for å endelig få den dype søvnkvaliteten, og det handler rett og slett om å forberede hormonene og kroppen din til en dyp søvn. For om du bruker de siste to timene av kvelden din på noe som ikke roer deg ned er sjansen for å få en urolig eller overfladisk søvn, veldig mye større!


Nå i denne perioden er du kanskje hjemme med hele familien, kjæresten din eller samboeren din? Søvn-Vorspiel passer perfekt, som dere alle kan gjøre sammen for å tilrettelegge for en dyp søvn gjennom natten

Her kommer mange tips og triks, det er ikke meningen at du skal gjøre alt. Jeg har noen faste ting jeg gjør hver kveld, som å dempe lysene, skru på Night Shift, smøre meg med oljer for ro + ha i diffuser, ikke velge skrekkfilmer etc. Mens andre ting varierer jeg og gjør alt etter behov og tiden jeg har til overs💕

TIPS & TRIKS - NB! Det er ikke meningen at du skal velge alle sammen, men prøv deg frem meg en eller flere av tipsene og varier. Det aller viktigste er å gjøre noen av disse stegene for å skape ro hos deg og i sjelen din FØR du går å legger deg.

  • Fotbad: Epsomsalt + søvn oljer

  • Oljer i diffuser

  • Frankincense / Copaiba eller Sandalwood i ganen

  • Serenity + Balance under føttene

  • Ikke velg skrekkfilm? Hvis du skal se film, velg noe som er enkelt og der hjernen din slipper å tenke eller pulsen øker. Eksempel en romantisk film!

  • Ja til bøker, rolig musikk eller kortspill

  • Serenity Softgels (doterra), tar 1-2 kapsler ca. 1 time før jeg legger meg

SØVN-GUIDEN KAN DU LASTE NED HER

  • Magnesium, SHIFT

  • Chamomille te

  • Clary Sage oljen - hormonbalanse

  • Svart & grønn te, kaffe & sjokolade senest kl. 18

  • Spis siste måltid senest kl.20

  • Ikke tunge måltider hvis du skal spise etter kl. 20. Og ja fordøyelsen kan holde deg våken om natten. Derfor ville jeg ikke valgt mat som du ikke tåler eller skaper trøbbel for magen, eksempel melk & gluten som for mange kan være tungt fordøyelig

  • Lett mat etter 20, eksempel: kokosyoghurt med banan + kanel + mandelsmør

  • Tryptofan rik mat som støtter melatonin produksjon dersom du skal spise etter kl. 20: Banan, tomat, nøtter, poteter etc..

  • Mat etter kl. 20, da kan det faktisk være fint å ha fokus på: Karbohydrater + Protein som kan støtte parasympatisk (hvile og fordøyelsen)

  • Ha på Blue-blocking briller fra kl. 20 om kvelden til 08 om morgenen for å hemme det blå lyset fra mobil/pc/lys. Eller du kan bruke vanlig solbriller enn sålenge!

  • Night-Shift modus på mobil + Mac

  • Jording (meditasjon/pust/yoga) + jordingsmatte + balance olje under føttene

  • Bruk peisen og stearinlys / levende lys eller gult lys

  • Biorytmens klokke, legge deg + stå opp til faste klokkeslett

  • Av med WIFI om natten

  • Rense rommet - rent, ikke jobbe + spise i sengen, lufte vinduer, bytte rom for en periode? Hjernen kan assosierer sengen med å være våken dersom du gjør alt annet enn å sove der.

  • Peace eller Calmer langs ryggraden

  • Urolige ben: Da kan Cedarwood + Lemongrass med baseolje være en god støtte



Du kan se hele videoen her:

Eller høre den på øret med Podcast episoden her, ellers finner du den også på SPOTIFY


Under her er en oppsummering av det jeg har gått gjennom i episoden over!


#søvnmangel #biorytmiskkosthold #matsøvnogtrening #naturliglivsstil #naturmedisin #hacksøvnen #biorytme #døgnrytme #kosthold #lavkarbo #eteriskeoljersøvn #tunsbergmedisinske #celineheldrup #søvnhormoner


62 visninger

1/1

Om meg

Jeg heter Celine Heldrup og er ernæringsterapeut og veileder i eteriske oljer

Jeg har et brennende ønske om at du skal føle deg fantastisk i kroppen din, og se viktigheten av og forstå "hvor lite" som skal til for at du skal få det livet du fortjener med en helse som fungerer optimalt med et renere liv, bort med giftstoffer, mat fra bunnen av, naturen..  En holistisk livsstil! 

Jeg hjelper deg gjennom stegene til en naturlig livsstil med næringsrik, mettende mat og tankemønster i spissen som avgjørende faktorer for at du skal være på topp og tørre å stå for den du er, og løsrive deg fra samfunnets mal så du virkelig klarer å kjenne på hvilket kosthold og helheten som passer akkurat deg og din kropp .

 

Jeg har selv vært på min egen reise med angst, utmattelse & hashimoto. Du kan lese historien min HER

Klem Celine 

©2019 by CelineHeldrup. Proudly created with Wix.com